Debatten raser: “Skal der overhovedet bygges en hal i Rødvig?”

Er det kun mig der bliver forvirret, når jeg læser Anette Mortensens indlæg i Dagbladet den 28. oktober?
Anette Mortensen skriver at Venstre har den holdning at Rødvig skal snydes for en hal og pengene i stedet skal bruges på op til flere haller i St. Heddinge.
Jeg forstår ikke den udmelding, for vi skal ikke længere tilbage end sidste kommunalbestyrelsesmøde, hvor borgmesteren lovede at der nok skulle komme en løsning og pengene blev i Rødvig.
Er Venstre nu ved at løbe fra deres løfter, eller hvad er det der sker?
Eller er det igen et at de emner, hvor der ikke er enighed i Venstre eller taler de bare ikke sammen før de udtaler sig offentligt?
Under valgkampen var det et af de store emner, hvor diskussionen mere gik på om det så skulle være en sportshal eller en multihal. Dengang var det tydeligt at borgerne i Rødvig ønskede sig en sportshal, så de mere end 500 borgere der, hver uge er nødt til at befordre sig enten til Boesdal eller St. Heddinge for at dyrke deres sport, kunne slippe for den tur.
Vi kalder Rødvig for udviklingsby, og alle partier ønsker at styrke bosætningen i hele kommunen. Vi er også alle enige om at gode fritidsfaciliteter, ud over skoler og indkøbsmuligheder er et stort bosætningsparameter.
Steen S. Hansen fra Socialdemokratiet har på bedste vis fremlagt budget og tegninger der beviser, at det sagtens kan lade sig gøre at bygge en sportshal for de afsatte midler.
I Enhedslisten kan vi godt lide klare og forståelige udmeldinger, og vi er ikke i tvivl om, hvad vi mener om den sag.
Der er afsat penge til en hal i Rødvig, så der skal selvfølgelig bygges en hal i Rødvig, vel og mærket en sportshal, til glæde og gavn for Rødvig og resten af Stevns kommune.
Jan Jespersen, kommunalbestyrelsesmedlem