SF og Enhedslisten indgår valgforbund

SF Stevns og Enhedslisten Stevns har besluttet at indgå teknisk valgforbund i forbindelse med kommunalvalget i november.
Læs Dagbladets artikel
“Det er en kendt sag, at små partier ofte må aflevere stemmer og i sidste ende kandidater til store partier i et valgforbund. SF og Enhedslisten har derfor besluttet at gå sammen i et valgforbund, da vi skønner, at det vil give os de største chancer for at opnå valg til kommunalbestyrelsen for begge partier,” udtaler Hans Chr. Rasmussen, spidskandidat for SF.
“Vi mener begge, at det er vigtigt at samle kræfterne på venstrefløjen, så vi kan få så mange som muligt fra SF og Enhedslisten valgt ind,” supplerer Leif Sinius, spidskandidat for Enhedslisten, og fortsætter: “Vi stiller ikke op på en fælles platform; men vi har så mange sammenfaldende holdninger til en række politikområder, bla. arbejdsmarkedspolitik, at det er naturligt at indgå i et tæt samarbejde på disse områder.”